Fractură


Mă simt bătrân!  Chiar dacă nu mă opresc să joc table în parcul din spatele blocului. Chiar dacă clocotește sângele în mine și nu mai am răbdare să se facă semaforul verde.

Poate am o bătrânețe cunoscută. Aceea a bărbatului care traversează matematic liniile zebrei la trecerea de pietoni.

Am îmbătrânit. Probabil pentru că am renunțat la vinul demisec în favoarea spirtoaselor.

Sunt bătrân. Simt asta. Când mă uit pe sârma din balcon și văd cum s-au împuținat perechile de boxeri, tot mai înlocuite  de izmenele de om serios.

Mă simt bătrân. Am inceput să înțeleg femeile.

Nu mai caut scurtături. Întotdeauna aleg drumul cel mai lung.

Să am timp. Să scap de teamă.

Îmbătrânit. Chiar dacă oasele și fața-mi sunt tinere. Mi-e frică de moarte.

Că sunt bătrân îmi spune și câinele din casă, care mă linge în fiecare dimineață, când mă trezesc singur. Și e totul ordonat.

Nu mă plimb cu mâinile la spate. Și nici nu mai privesc cu coada ochiului.

Mă uit atent. Fix.

Mă simt bătrân. Îmi place din ce în ce mai mult rujul roșu și soarele puternic, că-mi ajută fața palidă.

Am umblat. Și mă uit mereu în urmă. Mai am de mers…

Trece timpul și îmi dau seama câte alintături mi-au scăpat. În cate siropuri n-am crezut. Câtă neimportanță am dat.

Bătrânulee!  Câte femei ți-au rămas neînșelate? Pe câte nu le-ai avut?

În ce-ți numeri tinerețea încă netrăită, de te simți tu așa ramolit?

Fractură

Lasă un răspuns

